Total Tayangan Halaman

Berpeluh Kaki berlebihan - Ia Membayar Tahu Punca dan Menyembuhkan

Berpeluh Kaki berlebihan - Ia Membayar Tahu Punca dan Menyembuhkan

Berpeluh kaki berlebihan, juga lebih dikenali sebagai keadaan Pedal Hiperhidrosis, sebenarnya adalah satu keadaan perubatan yang melibatkan berpeluh berlebihan kaki. Lebih sering daripada tidak, apabila seseorang itu mengalami peluh berlebihan di kaki, ia adalah kemungkinan besar bahawa dia juga mengalami rasa malu yang mempunyai tapak tangan berpeluh dan tangan juga. Berikut adalah beberapa sebab-sebab yang diketahui, gejala, serta remedi keadaan perubatan ini.

Pertama, menyedari bahawa dilema yang mempunyai kaki berpeluh tidak begitu mengganggu sebagai mempunyai tapak tangan berpeluh dan tangan. Ini sudah tentu, kerana kaki boleh sentiasa ditutup tidak seperti tangan yang sentiasa terdedah kepada berjabat tangan ketika bertemu orang, atau aktiviti-aktiviti yang memerlukan kemahiran anda lakukan. Genetik pada dasarnya salah satu faktor yang mencetuskan paling muktamad dikenali untuk mendorong peluh kaki berlebihan seperti dalam mana-mana lain-lain bentuk hiperhidrosis.

Jika kaki anda sentiasa penat berjalan dan memakai sarung kaki yang tidak membenarkan mereka untuk bernafas, maka kemungkinan akan ada kelembapan yang dihasilkan di dalam sarung kaki yang akan mencetuskan berpeluh yang berlebihan dan bau busuk. Sebab itu sebaik sahaja anda berasa kaki anda kerja jalan yang lain pertarungan peluh berlebihan, basuh segera sekiranya anda tidak di rumah, maka memohon beberapa bedak untuk membantu menyerap kelembapan yang mungkin membina di kemudian hari di siang hari. Walau bagaimanapun, sekiranya anda berada di luar, hanya mengambil kira sarung kaki ands membolehkan kaki anda untuk bernafas. Semburkan sedikit antiperspirant atau Songkhla, atau lebih baik lagi, memohon beberapa serbuk talkum, selepas itu memakai sepasang baru sarung kaki segar.

Sesungguhnya terdapat banyak ubat-ubatan untuk menyembuhkan kaki berpeluh berlebihan. Menggunakan antiperspirants kaki adalah teknik yang paling biasa digunakan oleh pesakit manakala sesetengah memilih untuk mencuba proses iontophoresis. Dapatkan yang deodoran atau antiperspirants yang mempunyai gred perubatan untuk memastikan bahawa anda akan akhirnya menghilangkan peluh berlebihan anda dalam kaki. Malah, terdapat banyak daripada mereka yang terdapat di kedai-kedai ubat dan pasar raya tempatan anda.

Apa yang lebih, pastikan anda mencari jenis yang sesuai kasut yang paling sesuai untuk keadaan anda. Dapatkan stoking yang diperbuat daripada kain kapas berkualiti supaya walaupun jika terdapat terlalu banyak berpeluh, stokin pasti untuk menyerap kelembapan. Hanya membuat ia satu titik untuk sekurang-kurangnya dua pasang sarung kaki segar, jadi anda boleh menukar dengan kerap.

Ikuti Hygienic
Basuh kaki anda sebelum meletakkan sepatu anda. Juga, pastikan untuk mengeringkan kaki anda dengan baik selepas datang dari bilik mandi untuk mandi. Dengan cara itu, anda boleh yakin bahawa akan ada tiada kesan kelembapan yang tinggal di kaki anda yang mungkin menghasilkan bakteria jika anda memakai sarung kaki dan kasut dengan kaki masih basah.

Akhir sekali, jangan lupa untuk memakai beberapa serbuk talkum pada kaki anda sebelum memakai sarung kaki dan kasut anda. Ini pasti akan menjadi perisai anda dalam membangunkan peluh berlebihan di kaki pada penghujung hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar