Total Tayangan Halaman

Jadi, saya telah Got Masalah ini

Jadi, saya telah Got Masalah ini

Saya biasanya mendapat salah satu daripada tiga reaksi apabila saya menyebut kerjaya saya. Kebanyakan mengangguk samar-samar dan berkata "oh, bagaimana baik." Mereka tidak mempunyai idea tentang apa yang saya maksudkan apabila saya mengatakan saya Sarjana Herba. Lain-lain adalah sangat ragu-ragu. "Barangan yang tidak berfungsi," mereka berkata dengan cara yang agak condescending. Apa yang saya katakan kepada mereka boleh dibaca dalam artikel-artikel lain.

Reaksi ketiga adalah lebih menarik. Saya rasa jika saya mendapat tindak balas ini sebanyak sebagai seorang doktor saya akan marah, tetapi ia agak jarang berlaku. Mereka melihat dan berkata "Betul ke? Saya ada masalah ini ..."

Saya tidak boleh menjawab soalan-soalan terperinci tanpa temu bual terperinci, tetapi terdapat beberapa asas-asas saya boleh lulus bersama-sama. Banyak kali, soalan-soalan tentatif pertama memerlukan jawapan asas, dan anda mungkin mempunyai beberapa daripada mereka sendiri. Berikut adalah beberapa jawapan kepada masalah-masalah lebih mudah.

Pencegahan Penyakit: Anda tidak akan suka bahagian pertama. Diet yang betul dan senaman yang diperlukan untuk mencegah pelbagai penyakit. Terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan yang boleh membantu mencegah masalah seperti penyakit jantung. Bawang putih dan Omega-3 asid lemak adalah permulaan yang baik. Kedua-duanya merupakan pencair darah, jadi jika anda mengambil ubat-ubatan, ia adalah idea yang baik untuk berbincang dengan doc.

Arthritis: Terdapat beberapa jenis artritis, dan sekurang-kurangnya dua daripada mereka memerlukan rawatan yang berbeza. Osteoartritis boleh membantu dengan Gotu kola dan kulit pokok willow, kedua-dua dalaman dan luaran. Walau bagaimanapun, jika anda mempunyai gout, willow adalah idea yang benar-benar buruk. Ia dan aspirin (dilakukan dengan konstituen yang sama) boleh menyebabkan serangan gout. Untuk itu, jus ceri banyak pilihan yang lebih baik.

Sistem Imun: Anda perlu berhati-hati dalam kategori ini. Jika anda telah melakukan sedikit penyelidikan, terdapat tiga perkara yang boleh berdiri, tetapi dua setengah daripada mereka mungkin tidak benar. Pertama, goldenseal. Ramai orang menggunakannya untuk sistem imun, tetapi itu tidak apa yang kita pakar herba menggunakannya untuk. Ia kebanyakannya digunakan untuk masalah penghadaman. Ini tidak akan menjadi begitu banyak masalah, kecuali terdapat interaksi yang benar-benar buruk. Mana-mana statin, sama ada herba (beras yis merah) atau preskripsi (Lipitor, Crestor, dll) akan berinteraksi dengan goldenseal. Ia boleh menyebabkan kerosakan otot yang serius dan ia juga boleh menyebabkan kegagalan buah pinggang.

Saya sering diberitahu oleh orang-orang dengan jangkitan yang mereka setia mengambil ginseng. Bergantung kepada masalah ini, ini boleh membuat masalah yang lebih teruk. Jika anda mempunyai gangguan auto-imun, ginseng boleh membuat yang lebih teruk. Jika anda mempunyai bronkitis, backing. Jika anda sakit, mengetahui apa yang salah sebelum bermunculan ginseng.

Echinacea mungkin mempunyai beberapa manfaat apabila anda sakit. Walau bagaimanapun, mengambil ia sentiasa adalah idea yang benar-benar buruk. Ia perlu diambil untuk tidak lebih daripada sepuluh hari hingga dua minggu, tidak kira apa pun yang anda baca. Mengambil ia lebih kerap boleh benar-benar merosakkan sistem imun anda.

BPH: Saw palmetto boleh membantu menghentikan gejala BPH, yang merupakan bantuan kepada ramai lelaki. Walau bagaimanapun, ia boleh topeng gejala kanser prostat, dan boleh mendorong orang ramai supaya ujian PSA. Jika anda memilih untuk menggunakannya, pastikan untuk membiarkan doktor anda tahu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar