Total Tayangan Halaman

Pemulihan Untuk Jerawat - 3 Rawatan untuk Bantuan menghilangkan Jerawat Anda

Pemulihan Untuk Jerawat - 3 Rawatan untuk Bantuan menghilangkan Jerawat Anda

Seperti kebanyakan remaja, saya mempunyai beberapa masalah yang serius dengan jerawat, dan saya mendengar segala ceramah standard ... kebanyakan yang tidak berasas. Bertentangan dengan pendapat popular, keluar rehat bukan disebabkan oleh coklat, makanan berminyak dan jarang oleh kebersihan yang buruk. Malah, lebih menyental muka anda boleh menjadi punca.

Terkelupas: Anda boleh membeli produk penjagaan kulit yang terkelupas kulit anda, tetapi mereka cenderung untuk menjadi mahal. Dalam semua kebarangkalian, anda mempunyai apa yang anda perlukan di dapur anda sekarang. Oat adalah pilihan yang baik, kerana dua sebab. Ia agak lembut, dan tidak merosakkan kulit baru di bawahnya. Ia juga mengandungi emolien, yang akan melegakan dan melembapkan.

Satu lagi jenis exfoliater adalah bahan kimia dalam alam semula jadi. Banyak over-the-counter persiapan mengandungi beberapa bahan-bahan yang keras, tetapi ada satu yang tidak ... Jus nanas. Kandungan bromelain jus buah-buahan tropika ini dapat membantu membuang kulit mati dan membawa bersinar kulit baru di bawahnya.

Membersihkan dan nada: sabun Oat adalah satu lagi produk yang sangat berguna apabila berurusan dengan jerawat. Ia adalah agak murah, dan mungkin dalam seksyen sabun kedai runcit anda. Kali terakhir saya membeli beberapa, ia adalah di atas rak bawah dan kos kira-kira dua dolar. Di lorong yang sama, anda mungkin mahu untuk mencari suling hazel ahli sihir. Ia adalah toner yang baik, dan seperti sabun oat, biasanya murah untuk membeli. Kedua-dua ini adalah lebih baik dibeli sudah bersedia, kerana menjadikan mereka di rumah adalah memakan masa dan akhirnya lebih mahal.

Topeng: Terdapat agak beberapa jenis penutup mata yang boleh dibuat, dan anda boleh mencari kebanyakan bahan-bahan di pasar raya. Satu melibatkan madu boleh dicampur dengan minyak zaitun dan telur putih, sebagai contoh. Pukul sehingga ia berkrim, kemudian merebak pada kulit anda. Biarkan selama lebih kurang dua puluh minit, kemudian bilas. Putih telur dan lemon boleh sama-sama bercampur bagi Topeng lain.

Jika anda mempunyai kulit sensitif, anda mungkin mahu mencuba topeng timun. Peel timun, benih dan puri dalam pengisar anda. Sebarkan ini pada muka anda dan berbaring selama kira-kira sepuluh minit, kemudian bilas. Tinggal tegak boleh menyebabkan ia jatuh, yang akan berada di pihak yang tidak kemas.

Alpukat merupakan satu lagi topeng yang baik, walaupun ia agak tinggi lemak. Anda mungkin ingin mencuba pada bahagian kecil kulit anda untuk melihat bagaimana ia pergi. Seperti timun, kulit, mengeluarkan benih dan puri. Ia juga boleh slaid dari muka anda, kepada anda mungkin mahu berbaring untuk manfaat penuh.

Jerawat adalah masalah yang sukar untuk berurusan dengan, dan cenderung untuk marah pada masa yang salah. Walau bagaimanapun, anda boleh menghilangkan dan bergerak dengan kehidupan anda.

1 komentar:

  1. These are actually wonderful some ideas in the blog. You have touched good quality points here. In whatever way continue writing. visit the website

    BalasHapus