Total Tayangan Halaman

Farmasi herba - Mesyuarat Tumbuhan

Farmasi herba - Mesyuarat Tumbuhan

PHARMACY HERBAL

Di farmasi herba anda, anda mengubah tumbuh-tumbuhan segar dan kering ke dalam ubat-ubatan herba. Belajar untuk mengenal pasti dan menggunakan tumbuhan yang biasa di sekeliling anda adalah mudah dan menarik, bermanfaat dan selamat. Membuat ubat-ubatan anda sendiri menjimatkan wang anda jika anda mengikuti Tradition Bijaksana Wanita menggunakan herba tempatan, bebas untuk mengambil. Walaupun kerja-kerja satu hari di padang, hutan, dan dapur yang boleh menyediakan anda dengan nilai bertahun-tahun ubat-ubatan. Apabila anda membuat anda sendiri, anda tahu dengan pasti apa yang di dalamnya, di mana ia datang dari, bila dan bagaimana ia telah dituai, dan bagaimana segar dan kuat itu.

Herba kering yang terbaik untuk campuran. Stok farmasi herba anda dengan sendiri herba anda foraged atau ditanam kering; mengembangkan sumber-sumber anda dan bereksperimen dengan herba baru dengan membeli herba kering daripada sumber-sumber yang berwibawa.

Herba segar yang terbaik untuk tinctures dan minyak. Jika anda tidak boleh membuat anda sendiri, membeli dari sumber-sumber yang wildcraft atau tumbuh herba mereka sendiri untuk menggunakan segar dalam persediaan.

Sama ada anda membeli atau membuat ubat-ubatan anda sendiri, ingat, ubat-ubat herba mungkin tidak berfungsi atau tidak betul boleh bekerja jika mereka tidak bersedia dengan betul.

MEMENUHI TUMBUHAN

Mulakan dengan perasan tumbuh-tumbuhan yang hidup dengan anda, bersama-sama jalan masuk rumah atau kaki lima anda. Jangan menganggap bahawa tumbuhan ubatan adalah sukar untuk mencari. Adas, Pepper Rumput, Dandelion, Pisang, dan Mugwort (untuk menamakan beberapa) adalah seperti biasa di bandar-bandar dan pinggir bandar seperti di negara ini.

Ketahui lebih lanjut mengenai rumpai di sekeliling anda secara langsung dari tumbuh-tumbuhan, dari panduan peribadi, dan dari panduan lapangan dan herba.

Apabila kita membuka semua pancaindera kita, termasuk yang psikik, dunia hijau, kita belajar untuk mendengar dan memahami bahasa tumbuhan. Melalui bentuk, warna, lokasi, aroma, tekstur, rasa, dan tenaga, loji memberitahu kita bagaimana mereka akan memberi kesan kepada badan kita, mana tumbuhan bahagian boleh kita gunakan, dan bagaimana kita menyediakan mereka. Sesetengah wanita Bijaksana bertutur dengan peri tumbuhan dan dewa. Sesetengah mendengar lagu yang setiap pokok menyanyi. Sebahagian merasa tarian daun, angin, dan serangga. Semua adalah cara mempelajari cara herba. Walaupun Tradisi saintifik scoffs pada pengetahuan itu, Tradition Bijaksana Wanita penghormatan tumbuhan sebagai badan tertinggi pada kegunaannya.

Panduan peribadi ke dalam dunia tumbuhan akan menunjukkan kepada anda ciri-ciri tumbuhan yang memastikan pengenalan yang positif, seperti rambut pada Wild Carrot yang selamat membezakannya daripada Racun Hemlock. Panduan peribadi akan memperkenalkan anda kepada makanan, ubat-ubatan, pewarna, gentian, hiasan, dan hidangan yang tersembunyi di dalam tumbuh-tumbuhan yang sama, dan mengajarkan kepadamu penuaian bijak dan persediaan. Semak kelab-kelab tempatan taman, taman-taman botani, dan pusat-pusat alam semula jadi untuk kenalan dengan pemandu peribadi.

Panduan lapangan adalah rujukan yang amat diperlukan sekali rasa anda untuk mengenal pasti herba adalah whetted. Saya dapati lukisan garisan di Petersen petunjuk lebih membantu daripada gambar warna apabila saya perlu membezakan antara sama mencari tumbuh-tumbuhan.

Herba menumpukan perhatian kepada khusus menggunakan tumbuh-tumbuhan sebagai ubat-ubatan dan jarang digambarkan cukup baik untuk berkhidmat sebagai panduan untuk pengenalan. Panduan lapangan jarang termasuk maklumat mengenai nilai perubatan. Hubungan antara panduan bidang anda dan herba anda binomial botani, atau nama Latin, setiap tumbuhan. Binomial adalah (biasanya) konsisten dalam semua rujukan, tidak seperti nama-nama biasa yang bertindih dan berbeza dari kawasan ke kawasan. Sebaik sahaja anda telah mengenal pasti sebuah kilang baru, anda boleh melihat ia dengan mencari binomial dalam herba dan rujukan lain. Ini boleh meningkatkan keyakinan dan keupayaan untuk mencari dan menggunakan ubat-ubatan herba selamat anda.

Tahun saya membawa Weed Walks dan membantu orang ramai mengenal pasti tumbuhan liar telah menunjukkan saya bahawa belajar untuk mengenali herba di lapangan adalah jauh lebih mudah, dan lebih kurang penuh dengan bahaya, daripada yang kita jangkakan. Sebagai Euell Gibbons dipetik sebagai berkata: "Anda tidak belajar semua tumbuh-tumbuhan sekali gus, anda belajar mereka satu demi satu."

Walaupun anda tidak pernah mengambil herba anda sendiri, mengetahui bagaimana tumbuh-tumbuhan hidup melihat akan menjadi aset yang besar apabila anda keluar untuk membelinya.

Rahmat hijau.

Penafian: Kandungan ini tidak bertujuan untuk menggantikan rawatan perubatan konvensional. Apa-apa cadangan yang dibuat dan semua herba yang disenaraikan tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit, keadaan atau gejala. Arahan peribadi dan penggunaan perlu disediakan oleh pakar herba klinikal atau lain-lain pengamal penjagaan kesihatan yang berkelayakan dengan formula khusus untuk anda. Semua bahan di laman web ini / e-mel ini disediakan untuk tujuan maklumat umum sahaja dan tidak boleh dianggap nasihat perubatan atau perundingan. Hubungi pengamal penjagaan kesihatan bereputasi jika anda memerlukan rawatan perubatan. Berhati memperkasakan diri dengan mencari pendapat kedua

Tidak ada komentar:

Posting Komentar